Oyun fiyatları günümüzde aşırı derecede artmış durum da bunun sebepleri ve ilerleyen günlerde oyun fiyatlarında ne denli deyişimler olucak ?
Oyun fiyatları günümüzde aşırı derecede artmış durum da bunun sebepleri ve ilerleyen günlerde oyun fiyatlarında ne denli deyişimler olucak ?
PlayStation 5 in depolama alanının yeterli olmadığı ortada ilerleyen zamanda farklı bir versiyon ile duyurulabilir mi ?
Microsoft'un 7.5 Milyar dolara Bethesda ve bütün alt stüdyolarını satın alması oyun dünyasını nasıl etkiler? Microsoft Game Pass ve Epic Games'in baskıları sonucu Valve ve Steam platforumunu da benzer bir sonuç bekliyor mu?
Bir oyun bilgisayarı edinmek mi yoksa bir oyun konsolu edinmek mi daha mantıklı ve ekonomiktir? İkisinin sunduğu oyun deneyimleri arasında ne gibi farklar mevcuttur?
merhaba, sadece oyun içinse PS daha mantıklı ama başka işlerde yaparım diyorsanız tabiki PC. Şuda unutulmasın ps ye çıkan çoğu oyun pc yede çıkıyor, ama ps5 de olmayan bir sürü pc oyunu var. Şöyle bir durumda var bu farklar artık azalmayada başladı çünkü ps5 in oyun çeşitliliği çok fazla. Burada oyun karşılaştırmasını da aslında biraz kendime göre yaptım bunuda belirteyim. Fiyat olarak ps5 8-9k, aynı performansı alacağınız bir pc ise 15 yahut üstü.
VRAM
ekrandaki objelerin çokluğu ve sıklığı, özellikle kaplama kaliteleri ve yeni çıkan oyunlarda detayların daha iyi görünmesini sağlayan polygon sayısının yüksek olması(kaplama kaliteside bunu etkiliyor tabi) direk vram a yüklenen unsurlardır. Bunları üst seviyede tutup çözünürlüğü 2k yahut 4k yapınca vram düşükse doğal olarak boyut yetmiyor. Sahne de bir karakter düşünün bunun üstündeki kıyafet ve derisinin kaplamaları ne kadar yüksek ve detaylı ise o kadar çok vram a anlık yükleme yapar. Bunu bir sürü karakter ve bütün ekrana yansıyan canlı cansız objeler için düşünebilirsiniz. yine bahsettiğim gibi bu örnek karakterin üzerindeki polygon(kare yüzeyler) sayısı da buna etki. Hani hep diyoruz ya artık oyunlar gerçek gibi şuna bak yahu :) işte o gerçekçiliği ilk sırtlanan vram, tabi veri akışı vs ekran kartı işlemcisi, bit hızı vs ayrı konular. bunun dışında ne kaldı diyeceksiniz olmazmı tonla şeyler var, efektler, vfx ler, mekanikler ve daha bir çok şey. Bunlar bildiğim kadarı ile daha çok ekran kartı işlemcisinin hızına bağlı. Tabi işlemci güçlü ve vram de yüksek ise bütün hepsini en yüksek ayarlarda kasmadan oynatır. Benim bildiklerim böyle yanlışım veya eksiğim varsa düzelten arkadaşlara teşekkürler. Bunun dışında daha tecrübeli bir arkadaşımda şu bilgileri ekledi : Motorun yapisina göre degiskenlik gosteren durumlar bunlar yeni nesil de istedigin process I vram bellegine gönderebilirsin ama yuksek kalitede ki ogeleri belli standartlarda kullanmak gerekiyor bunlarda asim limitlerini sabitlemek gerek.. Bu is genel duzeyde hangi oyun yapisina turune bagli olarak terminolojik yapisina göre degisir. - Engin Yüksel
Bugün sizlerle birlikte backlink kavramını inceleyeceğiz. İnternet sitenizin SEO (A...
Erdem AksözUZMANTanımlar önemlidir; onlarsız etkili tartışmalar yapmak ve kavramlar üzeri...
Burcin SivriUZMANGeride kalan yirmi sekiz yıllık yaşantımın bana öğrettiği pek çok şey oldu. ...
Güney GüneyanUZMANYazılımın yaşam döngüsü tek yönlü veya doğrusal değildir v...
Balkar AteşUZMANDiş Çekimi ve Cerrahi Apse ve kist operasyonları (Apikal rezeksiyon) Apikal...
Yılmaz NasKURUMSAL