• ekrandaki objelerin çokluğu ve sıklığı, özellikle kaplama kaliteleri ve yeni çıkan oyunlarda detayların daha iyi görünmesini sağlayan polygon sayısının yüksek olması(kaplama kaliteside bunu etkiliyor tabi) direk vram a yüklenen unsurlardır. Bunları üst seviyede tutup çözünürlüğü 2k yahut 4k yapınca vram düşükse doğal olarak boyut yetmiyor. Sahne de bir karakter düşünün bunun üstündeki kıyafet ve derisinin kaplamaları ne kadar yüksek ve detaylı ise o kadar çok vram a anlık yükleme yapar. Bunu bir sürü karakter ve bütün ekrana yansıyan canlı cansız objeler için düşünebilirsiniz. yine bahsettiğim gibi bu örnek karakterin üzerindeki polygon(kare yüzeyler) sayısı da buna etki. Hani hep diyoruz ya artık oyunlar gerçek gibi şuna bak yahu :) işte o gerçekçiliği ilk sırtlanan vram, tabi veri akışı vs ekran kartı işlemcisi, bit hızı vs ayrı konular. bunun dışında ne kaldı diyeceksiniz olmazmı tonla şeyler var, efektler, vfx ler, mekanikler ve daha bir çok şey. Bunlar bildiğim kadarı ile daha çok ekran kartı işlemcisinin hızına bağlı. Tabi işlemci güçlü ve vram de yüksek ise bütün hepsini en yüksek ayarlarda kasmadan oynatır. Benim bildiklerim böyle yanlışım veya eksiğim varsa düzelten arkadaşlara teşekkürler. Bunun dışında daha tecrübeli bir arkadaşımda şu bilgileri ekledi : Motorun yapisina göre degiskenlik gosteren durumlar bunlar yeni nesil de istedigin process I vram bellegine gönderebilirsin ama yuksek kalitede ki ogeleri belli standartlarda kullanmak gerekiyor bunlarda asim limitlerini sabitlemek gerek.. Bu is genel duzeyde hangi oyun yapisina turune bagli olarak terminolojik yapisina göre degisir. - Engin Yüksel

Soruya cevap verebilmek için giriş yapmanız gerekmektedir! Giriş Yap